8.A + 8.C Matematika
Správne riešenia a bodovanie úloh:
Riešenia PZ2 :
6/16 c) A: 5.(-4+2)-3.(-4-1)= 5.(-2)-3.(-5)=-10+15=5 2 b
B: 5.(x+2)-3.(x-1)= 5x+10-3x+3 = 2x+13 =2.(-4)+13=-8+13=5 3 b
V A počítame hodnotu pôvodného výrazu. V B najskôr výraz upravíme 2x+13 a do tohto výsledku dosadíme za x tú istú hodnotu , ak sme správne počítali, dostaneme tú istú hodnotu.
e) A: (6.4+8.0):2-3.(2.4-4.0)=24:2-3.8= 12-24= -12
B: (6a+8b):2-3.(2a-4b)=3a+4b-6a+12b=-3a+16b=-3.4+16.0= -12
f) A: (35.5-14.0,2):7-(8.0,2-12.5):(-4)=(175-2,8):7-(1,6-60):(-4)=172,2:7-(-58,4):(-4)=24,6-(+14,6)=
=24,6-14,6=10
B: (35x-14y):7-(8y-12x):(-4)=5x-2y-(-2y+3x)=5x-2y+2y-3x=2x=2.5=10
spolu 15 bodov za 16
17/1 budem hodnotiť len označenie k, r, d, S 2 b
17/3b o=l=∏.d=3,14.10=31,4 cm 1 b
17/4b o= 2.∏.r 9,5= 2.3,14.r 9,5=6,24.r r=9,5:6,28=1.51 cm 1 b
22/2a r=5 dm S=∏.r.r= 3.14.5.5=78,5 dm² 1 b
r= 0,2 m S=3,14.0,2.0,2= 0,125 6 m² 1 b
23/3 lampa osvetľuje kruh
d=10 m, r=5 m
S = ? m²
S= 3.14.5.5=78,5 m²
Lampa osvetľuje plochu 78,5 m² 2 b
PZ1 :
39/7 S(ADR)= 6.5:2=15 cm²
S(SCR) = 5.3:2=7,5 cm²
S(ABS) = 10.3:2= 15 cm²
S(ASR) = 10.6 - ( 2.15+7,5) = 22,5 cm² 4 b
39/8 S(CDS)= 12.8:2= 48 cm²
S(SBS)= S(ASD)= 6.8:2 =24 cm² 2 b
49/4 o= 6,5+4+4,8+3,4= 18,7 m 2 b
S=(6,5+4,8).2,7:2= 15,255 m² 2 b
49/6 a) počítame veľkosť plochy- obsah
S(R)=8.3:2= 12 m²
S(N)= S(L)-S(R)= (8+5).4,5:2- 12= 29,25-12 = 17,25 m² 2 b
Viac bude zametať Norbert.
b) spoločnú časť môžeme označiť premennou x
N: 5,4+5+1,5+x =11,9+x
R: 8+3+x=11+x
Norbert má viac o 0,9 m 2 b spolu 37 bodov
Týždeň 12.6. - 19.6.
Od septembra nás čaká veľa práce .Viete, že sme prebrali tie najjednoduchšie učivá, ktoré sa dali takýmto spôsobom prebrať. Zostáva nám toho ešte hodne a bude to od vás vyžadovať mnoho sebadisciplíny . Matematika v mnohých veciach na seba nadväzuje a preto je dôležité také učivá nezanedbať. Odložte si obidva pracovné zošity aj zošit z matematiky, budeme v nich pokračovať.
Odoslané práce vám vyhodnotím až v pondelok, dám vám na stránku aj správne riešenia.
Nové zadanie: PZ2 str.22 cv.3,4 str.23 cv.6,7,8 , str.24 - celá, riešenia mi neposielajte, ak vám niečo nebude jasné, napíšte mi.
Prajem pekný týždeň.
Týždeň 8.6. - 12.6.
Dostávame sa do druhého júnového týždňa a to znamená, že budeme čoskoro hodnotiť. Podmienky hodnotenia sú trocha iné, už ich poznáte. Keďže sa nepíšu klasické písomky, bude to viac o vašej aktivite a snahe naučiť sa niečo aj takýmto spôsobom. Na začiatku budúceho školského roka sa k preberanému učivu vrátime a ujasníme si, čomu nerozumiete.
Mám oznam pre 8.A od p.Veverkovej st. ,výrobok na techniku máte poslať do 15.6.2020
NOVÉ ZADANIE:
Pracovný zošit 1 : str.49 cv.4, 6
str.39 cv.7, 8
Pracovný zošit 2 : str.6 cv.16 c,e,f
str.17 cv.1, 3b,4b
str. 23 cv.5 , str.22 cv.2a
Príklady vypočítajte do zošita,aj s postupmi - odfotiť a poslať do 16.6.2020. Budem hodnotiť % a už nebudem čakať
RIEŠENIA Z MINULÉHO TÝŽDŇA:
Obvody:
1.a) r=7 cm o= 2.3,14.7=43,96 cm 2.g) o=78,5 cm d=78,5:3,14=25 cm r=12,5 cm
b) d=15 dm o=3,14.15=47,1 dm h) o=12,56 mm d=12,56:3,14=4 mm r=2 mm
c) r=1,2 m o= 2.3,14.1,2=7,536 m i) o= 10,99 cm d=3,5 cm r= 1,75 cm
3. Koleso d=1 m , cesta 100 m, otočilo sa ? krát.
o=3,14.1=3,14 m 100 : 3,14 = 31,8
Koleso sa otočilo približne 31 (32)-krát.
4.Dráha 5-krát -2 000 m, 1-krát 2 000:5=400 m
o=400 m r= 400:6,28=63,7 m
Kruhová dráha má polomer 63,7 m.
6.o=198 cm d=198:3,14=63,1 cm
Priemer Imrovho kolesa je 63,1 cm.
7.b) o=6,28.12=75,36 cm 60:5=12 - ručička za 5 minút prejde 1/12 obvodu 75,36:12=6,28 cm
Obsahy:
1.i)d=11,2 dm r=5,6 dm S=3,14.5,6.5,6=98,47 dm²
k)r=54 m S=3,14.54.54=9 156,24 m²
l)d=2,3 mm r=1,15 mm S=3,14.1,15.1,15=4,15 mm²
2. Pri výpočte polomeru z obsahu si musíme uvedomiť ,že násobíme S = 3,14.r.r a preto keď vydelíme obsah 3,14 dostaneme číslo, ktoré vyjadruje r .r a to nie je to isté ako 2.r
e) S=113,04 cm² r.r=113,04:3,14=36 6.6=36 a preto r=6 cm
f) S=153,86 m² r.r=153,86:3,14=49 7.7=49 a preto r=7 m
g) S=254,34 mm² r.r=254,34:3,14=81 9.9=81 a preto r=9 m
3.a) o=25,12 cm r=25,12:6,28=4 cm S=3.14.4.4=50,24 cm²
b)o=13,188 m r=13,188:6,28=2,1 m S=3,14.2,1.2,1=13,85 m²
c) o=33,912 dm r= 33,912:6,28=5,4 dm S=3,14.5,4.5,4%91,56 dm²
4.Obsah medzikružia je veľkosť plochy medzi dvomi sústrednými kružnicami(majú spoločný stred a rôzne polomery) a vypočítame ho, ak od obsahu väčšieho kruhu odčítame obsah menšieho kruhu.
S1 = 3,14.12.12=452,16 cm² S2= 3,14.5.5=78,5 cm² S=452,16 - 78,5 = 373,66 cm²
Vyhodnotenie riešenia rovníc:
1.rovnica: 3 body
1 bod - odstránenie zlomkov
1 bod - vyriešenie rovnice, vyjadrenie riešenia zlomkom
1 bod - skúška
Rovnako sú bodované 5. a 6.rovnica.
2.rovnica: 4 body
1 bod - roznásobenie zátvoriek
1 bod - úprava strán rovnice
1 bod - ekvivalentné úpravy rovníc
1 bod - skúška
Rovnako sú bodované 3.a 4.rovnica.
Body sa prideľujú po prvú chybu.Za skúšku sú body pridelené len ak je správne riešenie. Hodnotenie podľa % ovládate.


HODNOTENIE NA VYSVEDČENÍ !!!! šk. rok 2019/20 - 2. polrok
Žiak v šk. roku 2019/20 - v 2. polroku bude hodnotený z matematiky známkou 1 - 4.
Základom pre hodnotenie bude známka v 1. polroku šk.r. 2019/20.
Vzhľadom na to, že nie je možné objektívne ohodnotiť výkon žiaka, bude pri hodnotení zohľadnené:
- Priebežná klasifikácia v období od 4.2.2020 - 12.3.2020.
- Posielanie vypracovaných úloh,
- Frekvencia posielania vypracovaných úloh učiteľovi a ich správnosť
- Posielanie úloh načas
- Aktívny prístup a komunikácia s učiteľom
- Riešenie dobrovoľných úloh
Pri aktívnom plnení úloh (posielani vypracovaných úloh), minimálne 80 %, ich včasné zaslanie a posúdení priebežnej klasifikácie, môže byť žiakovi zlepšená známka o jeden stupeň.
Týždeň 1.6.-5.6.
Milí žiaci k MDD vám prajem hlavne, aby ste boli zdraví a veľa pekných chvíľ v živote. Tí čo mi poslali úlohy na výpočet obsahu a obvodu lichobežníka, ide im to výborne. Konštrukčnú časť vynecháme, budeme sa jej venovať v škole. Prejdeme na kruh a kružnicu a zase vynecháme časť konštrukčnú a budeme sa venovať tomu čo zvládnete aj týmto spôsobom a to výpočtu obvodu a obsahu kruhu a výpočtu dĺžky kružnice.
Zopakujeme si čo o kružnici a kruhu vieme: prejdeme na p2-matematika.webnode.sk - 8.ročník- Kruh, kružnica
1.Kružnica, kruh- zapíšeme si základné údaje v šedom obdĺžniku do zošita, nakreslíme alebo narysujeme kružnicu ako náčrt a pustíme si videonávod Obvod kružnice(červenou) .Precvičíme si na príkladoch na tej istej stránke Kruh, kružnica II.- obvod a obsah -VI .obvod kruhu - cv. 1 a,b,c, 2 a,d,g, 3, 4, 6, 7 b
2. p2-matematika.webnode.sk-8.ročník- Obsah kruhu - videonávod (červenou).Precvičíme si na tej istej stránke -Kruh ,kružnica II. -obvod a obsah - VII. Obsah kruhu - cv. 1 j,k,l, 2 e,f,g, 3 4
2.6. vám vyhodnotím riešenie rovníc, kto mi nepošle do 1.6.vyriešené rovnice, bude mať hodnotenie 0%., bodovanie aj správne riešenia dám na stránku tiež 2.6.
Správne riešenia z minulého týždňa:
2) a= 255 m, c=274 m, v=230 m
S=? m² ton ?
S=(a+c).v:2 = ( 255+274).230:2=60 835 m² =6,0835 ha
1 ha=2,25 t ton: 6,0835.2,25=13,69 t
Na poli sa urodilo približne 13,69 t slnečnice.
3)rovnoramenný lichobežník: a=25 m, c=17 m,v=3 m, b=d=5 m,
pletivo: 1 m=5,50€
o= ? m , S= ? m²
o=a+b+c+d = 25+17+5+5=52 m 52.5.50=286€
S=(25+17).3:2=42.3:2=63 m² =0,63 a
Oplotenie záhradky bude stáť 286€.Výmera záhrady je 0,63 a.
4) Záhrada - lichobežník : a=44 m , c=16 m, v=25 m
Chata 1/5 plochy, stromy ? m²
S= (44+16).25:2= 60.25:2= 750
stromy: 750:5.4=600 m²
Na výsadbu stromov zostáva 600 m²
11) prekážok 6 ks, natierame z 2 strán
a)1 plechovka - 3,5m² , plechoviek ? S1-veľký obdl., S2- lichobežník, S3 obdĺ.otvor, S- obsah prekážky z 1 strany : S=S1+S2-S3
S1=1,6.0,6 = 0,96 S2=( 0,8+1,6).1:2= 2,4:2=1,2 S3= 0,7.0,3=0,21
S= 0.96+1,2-0,21=1,95 m² 1,95.12=23,4 m²
23,4:3,5=6,686 po zaokrúhlení 7 plechoviek
b) 1 plechovka -7,30€, brigádnik - 30€
7.7,30+30= 51,10+30=81,10€
Na natretie 6 prekážok potrebujeme 7 plechoviek a natretie bude stáť 81,10€.
13) Obsah vyfarbenej časti: S1 - lichobežník, S2- pravouhlý trojuholník,S- vyfarbená časť
S=S1-S2 S1= (4+2).3:2=18:2=9 S2=2.4:2=4 S=9-4=5 cm²
Obsah vyfarbenej časti je 5 cm²
Týždeň 25.5 - 29.5
Ak vám slovné úlohy nešli, nevadí. Budeme sa musieť v deviatom ročníku k ním vrátiť. Vyhodnotenie riešenia rovníc bude také rýchle, akí zodpovední budete vy všetci. Počkať budú musieť aj tí zodpovední. Správne riešenia dám až na budúci týždeň. Tento týždeň sa vrátime ku geometrii, zdá sa mi to jednoduchšie, ako vás učiť riešiť slovné úlohy takýmto spôsobom. Z rovinných útvarov sme ešte neprebrali lichobežník.
NOVÉ ZADANIE: p2-matematika.sk - 8.ročník- Lichobežník-vlastnosti,typy lichobežníka,obvod a obsah(videonávod- červené) učivo je dobre vysvetlené, teóriu si prepíšete do zošita z videa.Pokračujeme na tej istej stránke Obvod a obsah lichobežníka( nad videonávodom) -Lichobežník - III.Obvod a obsah lichobežníka cv.2,3,4,11,13.
Vaše zošity z matematiky na začiatku 9.ročníka budem chcieť vidieť, tak si starostlivo píšte čo vám kážem. Nezdá sa mi produktívne to kontrolovať teraz. Ak budete mať nejaký problém, ozvite sa.
Týždeň 18.5. - 22.5.
Väčšina z vás, ktorí ste mi poslali riešenia rovníc, ich ovládate celkom slušne, čo ma potešilo celé čísla, roznásobovanie zátvoriek a zlomky vám robia problémy len ojedinele. To čo ste sa naučili teraz sa vám vráti v 9.ročníku a to minimálne v tom, že si na celé čísla a zlomky nebudete len matne spomínať. Skúsim si overiť, ako rovnice ovládate, keď nebudete vedieť k akému výsledku máte dospieť. Celé riešenia zadaných rovníc aj so skúškami chcem vidieť od všetkých do 21.5. Kto si so mnou nedohodne individuálny termín a nepošle riešenie (aké bol schopný urobiť- nie ja to neviem a nepošlem, chcem vedieť čo nevieš), bude mať problém s hodnotením ( ak nemá na to iný vážny dôvod).Aj tí, ktorí mi pravidelne posielajú riešenia, budú musieť počkať na hodnotenie až po 21.máji.
ZADANIE ROVNÍC - do 21.5.2020 ( nie až o rok)

Nové zadanie: Slovné úlohy- zatiaľ jednoduchšie p2-matematika.webnode.sk - 8.roč- Slovné úlohy I- Videonávod - urobiť zápis do zošita
Týždeň 11.5 - 15.5.
Viac ako polovica žiakov v obidvoch triedach zvládla rovnice pomerne slušne, zaslúžite si pochvalu. Tí, ktorí ste sa ešte neozvali a máte prístup k internetu, neviem načo čakáte. Matematika sa hodnotiť bude, nepatrí k výchovám. Keď nevidím vašu prácu, nebudem vás môcť ani ohodnotiť zodpovedne.
Môžeme sa teda pohnúť ďalej ,naučíme sa riešiť rovnice so zlomkami. Použijete znova stránku P2-matematika.webnode.sk - 8.roč. - Rovnice II. - teória - videonávod , všetko čo potrebujete k riešeniu rovníc so zlomkami vedieť , máte zrozumiteľne vo videonávode, pani učiteľkou Bakovou, vysvetlené. Ak by vám predsa len pri riešení rovníc niečo robilo problém, ozvite sa.
Naučený postup si môžete overiť na rovniciach , ktoré nájdete na tej istej stránke Rovnice- cvičenia a to rovnice 68,69,71,72,76,77,80,81,87,94
Prajem pekný týždeň.
Týždeň 4.5.- 7.5.
Dopočítajte skúšky k rovniciam, kto ešte neposlal riešenia rovníc poslať do 7.5. Ostatní, ktorí si splnili povinnosti majú oddychový týždeň.
Riešenia rovníc:






Prajem pekný týždeň.
Týždeň 27.4 - 30.4.
Rovnice teória:
Rovnica je rovnosť dvoch výrazov a premennú vo výraze, v rovnici nazývame neznáma. Premenná už nie preto, že nemôžeme voliť ľubovoľné číslo, ale určiť také, aby po dosadení jeho hodnoty do výrazov na obidvoch stranách rovnice nastala rovnosť . Preto je pre nás na začiatku neznáma. Riešiť rovnicu znamená určiť neznámu. Snažíme sa pomocou ekvivalentných úprav ( to sú také, ktoré nenarušia rovnováhu v rovnici - nezmenia výsledok) dostať čísla s neznámou na jednu stranu rovnice a čísla bez neznámej na druhú stranu rovnice a určiť čomu sa rovná neznáma(písmeno?).
Riešením, alebo koreňom rovnice nazývame vypočítanú hodnotu neznámej.
Riešenie overujeme skúškou. Do ľavej strany rovnice(naľavo od = ) dosadíme za neznámu vypočítanú hodnotu a potom vypočítame hodnotu celého výrazu na ľavej strane rovnice. To isté na pravej strane rovnice. Obidve hodnoty strán musia byť rovnaké. Ak vám vychádzajú rôzne hodnoty, najskôr si skontrolujte skúšku, či ste sa nepomýlili až potom rovnicu. Rovnice preveria vašu znalosť počítania so zápornými číslami ale aj úpravy výrazov. Dajte si pozor na prepis znamienka - pred číslom, nevynechávajte ho. Rovnica je správne vyriešená, keď máte aj správny postup riešenia nielen koreň.
Ekvivalentné úpravy:
E1 : K obidvom stranám rovnice môžeme pripočítať, alebo odpočítať rovnaké číslo(+3 , -3) alebo výraz (+ 3x, -3x).
Pripočítame, alebo odpočítame podľa toho čo chceme dať zo strany rovnice preč ( vždy je to opačné číslo alebo opačný výraz) 2x - 4 = 4x - 2 / +4 , - 4x
2x - 4x = -2 + 4
K obidvom stranám rovnice som pripočítala + 4 a odrátala -4x, ale vľavo -4 +4 = 0 a tú vľavo už nepíšem, podobne vpravo 4x - 4x = 0. Môžem teda stručne povedať, že číslo zľava sa mi ako opačné číslo objaví na pravej strane a výraz z pravej strany sa mi objaví ako opačný výraz vľavo.
E2 :Obidve strany rovnice môžeme vynásobiť , alebo vydeliť ľubovoľným číslom rôznym od 0.
Napr. -2x = 2 /:(-2) - chcem vedieť +x a nie -2x, stačí, keď vydelím -2 : -2 = 1, ale celú rovnicu, nemôžem len jednu stranu.
x= -1
Ale aj x/3 = 5 /.3 x/3 = x:3 ak vynásobíme zlomok menovateľom zlomku zostane nám len číslo ,alebo písmeno v čitateli a o to nám teraz ide, aby zostalo x , v rovnici nenarušíme rovnováhu ,len ak vynásobíme obidve strany, nesmieme zabudnúť vynásobiť aj 5 na pravej strane .
x = 15
E3 : Strany rovnice môžeme zameniť .
Ekvivalentné úpravy si odpíšte do zošita! Počítame ďalej p2-matematika.webnode.sk - Rovnice - cvičenia 18 až 28 a 30 až 34. Pošlite mi prefotené riešenia, chcem vedieť ako to ide. Zapisujem si, kto mi posiela a môžem vám aj poradiť kde robíte chybu. Skúste už aj skúšky. Vedieť výsledok dopredu nie je niekedy pri rovniciach to najlepšie.
Riešenia z minulého týždňa:



Prajem veľa úspechov pri riešení. Vaša matikárka.
8. Ročník
Týždeň 20.4.- 24.4.:
Riešenia z minulého týždňa: PZ 2
72/1 6y - 18x + 30 , 2,1y - 6,3x + 10,5 , 1/3y - x + 5/3 , - 9y + 27x - 45
72/2 1.stĺpec - 3.výraz , 2.stĺpec - 2.výraz , 3.stl. - 2. , 3.výraz , 4.stl. - 1.,2.výraz, 5.stl.3.výraz,
6.stl. - 4.výraz
72/3 a) 7 - 8x , - 5,5p + 28,5 , - a + b - 15 boli pre vás už známe!
b) = 5c + 5d + 88 - 11c + 11d = - 6c + 16d + 88 druhý =21r - 8s -riešenie poznáte
tretí = 1/4x - 7/4y - x - 6y = 1/4x - 7/4y - 4/4x - 24/4y = - 3/4x - 31/4y
štvrtý = - 3p + 12 + 56 + 7p- 10p + 40 = - 6p + 108
73/4 18x + 12 prvý :3 tretí : (- 3) 20 - 10x : druhý 5
73/5 9a - 6 : prvý (- 3) , druhý 3 , tretí (- 1)
15a + 12b : prvý (- 3) ,druhý 1 , tretí 3 , štvrtý 0,5 piaty - 1/3
73/6a) 12x - 8y + 3, - 12x + 8y - 3 , 48x - 32y +1/2,b) - 72x + 48y - 18 , -96x + 64y - 24 , 3x - 2y + 0,75
6c)prvý = 2x + 1,5 + 18y - 9 = 2x + 18y - 7,5 druhý= 10x - 2,5y + 1 - 2x= 8x - 2,5y + 1
Tretí= 3 + 2y + 4x + 6y = 4x + 8y + 3
73/7 v zátvorkách sú opačné výrazy
a) - 7x - 5 , - 6y +4 , 2a - 8 , 4x + 7 , - 9 + 4c rovnaké sú aj v b)
Nové zadanie
Stránka p2 - matematika.webnode.sk hľadáme červený text - Rovnice I. teória, riešené príklady - video - princíp riešenia rovníc je zrozumiteľne vysvetlený, ak by boli nejaké nejasnosti píšte. Ak bude riešenie jasné , môžeme prejsť na ďalšie úlohy.
- tá istá stránka Rovnice - cvičenia - cv.1 - 15 stačí zatiaľ len napísať, ako sa vám darí.
Prajem veľa úspechov.
8. ročník
Prajem pekný deň. Verím, že ste zdraví, máte dostatok optimizmu a nezmohla vás lenivosť. Chcela by som poďakovať vašim rodičom, ktorí dozerajú na vaše učenie sa doma a zastupujú aj nás učiteľov. Nie je dôležité ako budeme na konci roka hodnotiť, ale čo budete na začiatku budúceho ročníka vedieť. Práve pre vás je potrebné, aby ste nezabudli to, čo ste sa naučili a na predchádzajúcom zadaní ste videli, že sa budem snažiť vás aj niečo nové naučiť. Je ale dôležité, aby ste vy chceli. Ak budete mať s učivom nejaký problém, môžete mi napísať na recka@zsbrezno.edu.sk
Chcem vám pomôcť aj touto stránkou. K najproblematickejším úlohám vám uvediem, okrem výsledkov aj riešenie. Učivo, ktoré pokladám za náročné na takéto učenie, necháme do deviatky. Držím vám palce. Vaša matematikárka.
Predchádzajúce zadania :
Úprava výrazov:
cv.5 : a) 35j - 2,5k + 20 b) 35a + 63 c) - 54m - 42j + 24 d) 20n - 28k + 12 e) 6y - 18x + 30
f) - 4,2a + 2,1b + 12,6 g) 12k + 15m - 6k = 6k + 15 h) x - 2y + z i) 12a j) 0
k) 21 - 24x + 16x - 14 = -8x + 7 l) 2,5p + 4,5 - 8p + 24 = - 5,5p + 28,5
m) 4a -4b - 15 - 5a + 5b = - a + b - 15 n)5c + 5d + 88 - 11c + 11d = - 6c + 16d + 88
o) r + 10s + 20r - 18s = 21r - 8s p) - 3p + 12 + 56 + 7p - 10p + 40 = - 6p + 108
q) 6a - 30 - 6a -15 - 7a + 12 = - 7a - 33 r) 3x + 3 - 2x + 2 + 0,5x - 3 = 1,5x + 2
s) = 6b - 24 - 3./ 2b + 4 - 20 + 4b/ + 6b = 6b - 24 -3/6b - 16/ + 6b = 6b -24 - 18b + 48 + 6b= -6b + 24
t)= 4x - 3/ x + 6 - 3x +5 + 2x/ -12 + 4x = 4x - 3 . 11 - 12 + 4x = 4x -33 - 12 + 4x = 8x - 45
cv.6 : a) - 5 + a - 3b b) - 6m + 4n - 3 c) 4k - 3n + 14m - 6 d) -3a + 2b - 1 e) - 0,6x + 0,4y - 0,3
f) 8p - 2r + 1 g) - 3a - b + 2c - 0,7 h) 0,1e + 0,1f + 0,1g - 0,1h + 0,1i - 0,1j
i) - 15k + m - n j) s - 0,5t + 1,5u - 0,5v + 6
cv.7 : a)3w - 2d - 6 + w + 9 - 8w + 7d = 5d - 4w + 3 b) 4a + 9 - 2a + 5 + 6 - 3a = -a + 20
c)15f - 5 - f - 10 + 3f - 2 = 17f - 17 d) 4x - 10 - 3x + 18 + 5x - 4 = 6x + 4 e)-6a + 4b - 25
f) 6k -3 - 5k + 4 + 3k- 1 = 4k g) - 22m - 99n + 88 - 22m - 99n + 88 = - 44m - 198n + 176
h) - 2a + 5 + 6a - 5 - 6 + 3a = 7a - 6 i) - 12x + 9 + 10x - 14 - 3x - 2 = - 5x - 7
j) 8m - 4 - m + 9 + 2m - 1 = 9m + 4 k) 3a + 7 + 4a - 1 - 5 + 2a = 9a + 1
l) 12x + 18 + 8x - 2 - 5x + 2 = 15x + 18 m) 12k - 8 - k - 2 + 2k - 3 = 13k - 13
n) 4a + 9 - 2a + 5 + 6 - 3a = - a + 20 o) 5x - 20 - 6x + 2 + 2x + 3 = x - 15
p) zlomok budem písať dve pätiny 2/5 ..... - 2/5.(15/4m + 10n - 5/2 ) =
= - 30/20m - 20/5n +10/10 ( po krátení zlomkov) = - 3/2m - 4n + 1
q) - ¾( 2/9 p + 8q - 4/3)= - 6/36p - 24/4q + 1= - 1/6p - 6q + 1
r) 3x - 4y + 1 + 5x + 5y - 6 - 10x + y - 2 + 3y - 2x + 5 = - 4x + 5y - 2
s) 6x - 4y + 3 - 7x + 5y + 6 + 8x - 3y - 2 + 6y - 3x - 8 = 4x + 4y - 1
Nové zadanie na týždeň od 15.4 - 17.4 ( máte po dve hodiny)
: pracovný zošit ,1.časť str. 72 / 1,2,3 str.73/ 4,5,6,7 , ak ste ešte niečo nestihli z predchádzajúcich zadaní dopočítať.
