8. roč. Biológia
Týždeň 15.6.- 19.6.
Tento týždeň je to posledný raz čo sa vám prihováram touto cestou a dúfam, že to v budúcom šk.roku nebudeme potrebovať. Kto sa neskoro spamätal a chce ešte niečo poslať, môže najneskôr vo štvrtok. O stave ovzdušia sa porozprávame, keď sa uvidíme v škole.
Prajem pekný týždeň hlavne tým, ktorí už majú odo mňa aj záverečné hodnotenie.
Týždeň 8.6. - 12.6
Blíži sa koniec tohto podivného školského roka a dúfam, že väčšina z vás si z posledných mesiacov aspoň niečo bude pamätať a tí čo neradi sedia pri knihách, využili čas na chodenie do prírody.
8.B a C mi mali poslať odpovede na 10 otázok ešte zo životných prejavov živočíchov, prvú písomku majú ohodnotenú ešte v škole. 8.A a D mi mali obidve sady poslať z domu .Všetky štyri triedy mi do 15.6.máte poslať ešte buď prezentáciu alebo referát na tému Stav ovzdušia pred a počas koronakrízy. Urobte si poriadok v odoslaných mailoch, pretože ja nie som povinná vás napomínať, čo mi máte ešte poslať .Myslím, že túto povinnosť som si už splnila. Máte týždeň na to , do 15.6 znamená, že ráno keď zapnem počítač to tam bude s dátumom 14.6.2020
Prajem pekný týždeň.
Týždeň 1.6. -5.6.
HODNOTENIE NA VYSVEDČENÍ !!!! šk. rok 2019/20 - 2. polrok
Žiak v šk. roku 2019/20 - v 2. polroku bude hodnotený z biológie známkou 1 - 4.
Základom pre hodotenie bude známka v 1. polroku šk.r. 2019/20.
Vzhľadom na to, že nie je možné objektívne ohodnotiť výkon žiaka, bude pri hodnotení zohľadnené:
- Priebežná klasifikácia v období od 4.2.2020 - 12.3.2020.
- Posielanie vypracovaných úloh( odpovedí na zadané otázky) ich správnosť,práca na projekte, spôsob a úroveň vypracovania
- Posielanie úloh načas
- Aktívny prístup a komunikácia s učiteľom
- Riešenie dobrovoľných úloh
Pri aktívnom plnení úloh (posielani vypracovaných úloh), minimálne 80 %, ich včasné zaslanie a posúdení priebežnej klasifikácie, môže byť žiakovi zlepšená známka o jeden stupeň.
Pracujeme na záverečnej úlohe. Prajem pekný týždeň.
Týždeň 25.5.-29.5.
Pracujeme na záverečnej úlohe, posledný termín odovzdania 15.6.2020. Prajem pekný týždeň.
Týždeň 18.5. - 22.5.
Pomaly si budem robiť sumár plnenia vašich úloh. Genetike sa tento školský rok venovať nebudeme, necháme si to na budúci školský rok.
NOVÉ UČIVO: uč.str.48 - 49 Život bunky , prečítať, napísať poznámky - učivo je pre vás zasa známe, je to len zhrnutie toho čo už viete.
Môžete sa začať venovať dokončeniu úlohy, ktorú som vám zadala v týždni od 27.4 do 30.4. Vašouúlohou je porovnať znečistenie ovzdušia pred koronakrízou a počas nej . Názov vašej práce bude "Stav ovzdušia počas koronakrízy". Formu spracovania si môžete vybrať - prezentácia, referát.
Termín dokončenia bude 15.6. takže máte dostatok času, už vás nebudem zaťažovať inými úlohami, dajte si záležať.
Prajem pekný týždeň.
Týždeň 11.5. - 15.5.
Som rada, že väčšina z vás si splnila svoju úlohu a poslala mi odpovede na otázky. No sú ešte aj takí , ktorí si úlohu nesplnili a posledný termín je 15.5. Potom to už nebude možné a budem považovať úlohu za nesplnenú .
Nové zadanie : Učebnica str. 46 - 47 Bunka a jej štruktúry - prečítať, spoznámkovať - učivo je pre vás už známe, preberali sme ho už v 6. Ročníku, len si ho zopakujete.
Prajem veľa chuti do práce.
Týždeň 4.5. - 7.5.
Dopracujte , čo ste nestihli. Kto ešte neposlal odpovede posledný termín 7.5. Ostatní , ktorí si svoje povinnosti splnili sa môžu ísť prejsť do prírody a všímať si ako sa zmenila. V tomto období potrebuje pokoj a preto zachovajte na prechádzke ticho, možno sa vám podarí aj viac vidieť.
Prajem pekný týždeň. Récka
Týždeň 27.4. - 30.4
Pošlite mi odpovede na otázky do 30.4. - tí ktorí už poslali, tak je to v poriadku.
8. B,C zopakovať Bunka a jej štruktúry.
Všetky osmičky - na internete hľadajte materiály o znečistení ovzdušia v Európe v januári 2020 a súčasnom stave ovzdušia, v máji - začiatkom júna, budete mať za úlohu porovnať tieto obdobia a spracovať prezentáciou , alebo napísať referát. Som zvedavá na vaše zistenia.
Prajem pekný týždeň.
8. roč. Biológia
Dobrý deň, niektorým z vás som sa už prihovárala a tak sa im bude zdať ,že sa opakujem, ale chcem sa prihovoriť aj žiakom 8.B a 8.D triedy. Biológia nepatrí k výchovám a tak sa pravdepodobne hodnotiť bude, či už slovne , alebo iným spôsobom. Ako som už tým, ktorých učím matematiku , povedala, je dôležité čo budete vedieť, nie ako budeme hodnotiť. Niektorí z vás budú možno robiť na budúci rok prijímacie pohovory práve z biológie. Učivo 8.ročníka je súhrn toho, čo ste sa učili predchádzajúce roky a už sa k tomu nebudeme vracať. V 9.ročníku budete preberať geológiu a pri jednej hodine týždenne nebude čas na nejaké opakovanie učiva z 8.ročníka.Bolo by teda dobré, keby ste začali brať aj biológiu vážne. Prajem vám k zmobilizovaniu sa veľa chuti.
Týždeň 20.4. - 24.4.
Predchádzajúce dva týždne ste sa mali venovať Rozmnožovaniu a vývinu živočíchov a tak si overím ako ste sa tomu venovali. Odpovedať budete celou "svojou" vetou, nie odpísanou presne z učebnice. Ja som si vedomá a beriem za prípustné, že budete používať učebnicu, ale odpoveď sformulujte na zadanú otázku. Nie je prípustné , aby ste mali identické odpovede dvaja - traja kamaráti, ešte aj s tými istými nezmyselnými odpoveďami ako minule. Keď už napíšete nezmysel , nech je originálny.
Tak už stačilo mudrovania a teraz otázky:
1) Ktoré podnety zachytávajú zrakové, sluchové a čuchové receptory?
2) Ako vnímajú zvuk stavovce?
3) Ako vnímajú svetlo bezstavovce?
4) Ako sa pohybujú jednobunkovce?
5) Akými spôsobmi sa môže pohybovať hmyz?
6) Ako sú vtáky prispôsobené lietaniu?
7) Ako sa odlišuje pohlavné a nepohlavné rozmnožovanie živočíchov. Uveď príklad.
8) Ktorý živočích je obojpohlavný? Uveď príklad.
9) Ako sa živočíchy vyvíjajú priamo a nepriamo. Uveď po jednom príklade.
10) Aký je rozdiel medzi vnútorným a vonkajším oplodnením pri stavovcoch?
Vypracovať odpovede, odfotiť a poslať do 30.4.2020.